Sunday, December 30, 2007

KALAU BERPELUANG UNTUK MEMILIH.........

Kalau berpeluang untuk melancong ke luar negara, negara yang pertama dalam senarai pendek yg memang aku berhasrat untuk lawati ialah negara Jepun. Aku sejak dari kecil memang meminati untuk ke sana gara-gara terpengaruh dengan cerita-cerita kartun & siri drama yang ditayangkan di TV. Bagi aku pemandangan & panorama indah dengan ciri-ciri petempatan, tradisi, geografi serta suasana yg berbeza daripada di negara kita mendorong aku memilih Jepun. Faktor lain yang mempengaruhi kebanyakannya datang daripada siri drama yang aku ikuti. Contohnya kalau dapat ke sana, aku ingin berkunjung serta melawati kedai makan Kitchen Macaronne yg menjadi tunjang belakang siri drama Queen of LunchTime. Tempat lain yg aku ingin lawati ialah Menara Tokyo yang senibinanya bermotifkan Eiffel Tower, mencari di mana terdapatnya himpunan kerja seni Mayumi Itsuwa, kawasan litar yg digunakan sebagai Mount Akina di dalam filem Initial D juga perkampungan yg menjual taufu busuk di dalam filem tersebut serta kedai yg terdapat siri drama Moero Attack. Aku hanya berangan-angan untuk semua ini kerana aku pasti memang sukar untuk ditemui semua apa yg aku idamkan tersebut. Insya Allah kalau ada rezeki, aku & Shita akan sampai ke Jepun suatu hari nanti. Jepun yg banyak mempengaruhi hidup aku........

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Flores Online, I hope you enjoy. The address is http://flores-on-line.blogspot.com. A hug.